Campagnolo Veloce 2005 - sada pro Šírer Oria ML25

17.03.2015 19:45

Když jsem se zde před nedávnem rozplýval nad svým novým silničním rámem Šírer ORIA ML25, jen tak mimochodem jsem nadnesl, že si na něj představuji nějakou starší Campagnolo sadu v lesklém provedení (vyrobenou před dnešní karbonovou „black“ dobou), nejlépe v 10-ti rychlostní verzi. Nepředpokládal jsem, jak rychle se mě můj záměr zdaří. Po krátkém hledání na internetu jsem objevil nabídku AZ CYKLO z Frýdku –Místku a po pár mailech jsem měl jasno. Jsem na správné adrese.

Rozbil jsem pokladničku a prakticky za poloviční cenu, za jakou se prodávala v roce 2005, mám doma fungl novou sadu Campagnolo Veloce 2005. Jsem velmi spokojený. Sada obsahuje:

  • řadící páky se systémem řazení ErgoPower – mám stejné z roku 2004, kdy se sada VELOCE prodávala poprvé s deseti pastorky a provozuji je dodnes, pouze jsem předloni měnil držák + G pružinky v pravé páce a ošoupané gumy na pákách, zatím šlapou jako hodinky
  • přední a zadní náboj - na průmyslových ložiscích= neskutečné držáky, na těch z roku 2004 mám najeto přes 80 000 km, aniž by byl na ložiscích vidět nějaký defekt nebo vůle, pouze je třeba občas vyčistit a namazat volnoběžku zadního náboje (triviální operace – na demontáž stačí klíč č. 17)
  • kliky na čtyřhranné ose 53/39 zubů – také neskutečné držáky, jedinou vadou na kráse je středové složení, které po určité době vykazuje drobnou vůli; původní kliky z roku 2004 vozím na zimáku, kde drobná vůle není na závadu, pouze jsem předloni po cca 50 000 km měnil ojetý velký převodník – což jsem uvítal, dal jsem si tam 48 zubů, na zimáka vhodnější převodový poměr
  • ocelové pastorky 12-23 zubů – není co vytknout, při používání kvalitních Campagnolo řetězů vydrží bez střílení cca 40 – 50 tis. km
  • přehazovačka a přesmykač – při běžném používání takřka nezničitelné komponenty jsou ozdobou celé sady; pouze u přehazovačky je třeba po nějaké době vyměnit kladky, používám kvalitní s průmyslovým ložiskem, na těch původních s třecím ložiskem vzniká poměrně rychle vůle, která snižuje přesnost řazení
  • brzdy – dnes již klasické dvou-čepové provedení, další ozdoba sady, spolehlivé a takřka bezúdržbové komponenty s vysokou účinností, jen s těmi originál brzdovými botkami je maličko potíž, jsou moc tvrdé, brzdný účinek je problematický a ničí ráfky; již léta používám náhradní gumy od firmy BBB s označením BBS-23CT TechStop, mají vynikající brzdný účinek a botky ubývají rychleji než ráfky, tak jak to má být.

Takže základ nové silniční tréninkovky mám pohromadě. Během roku si budu postupně pořizovat další potřebné komponenty a doufám, že se vše zdaří tak, abych do příští sezóny již na novém kole vyjel. Budu se maximálně snažit, aby na kole vynikl především pěkný rám. Preferuji tedy zbývající komponenty ve světlém provedení (bílá, leštěný hliník), tak aby tmavých a hlavně černých komponentů bylo na kole co nejméně.

 

Zpět