Mistrovství S.A.C - Česká Třebová - 13.-14.7.2024 - výsledky, fotky

18.07.2024 18:52

Letošní MČR amatérských cyklistů si vzal pod patronaci Cyklistický klub Pardubice. Sobotní časovka se jela na rovinaté trati v okolí Velké Čermné (16,8 km/ 25 m). Nedělní závod měl start na náměstí v České Třebové a jel se pěkný okruh poblíž města s hlavním stoupáním na Kozlov. Pro naši kategorii byl vypsán na tři kola, takže celkem měla trať parametry 69 km a 1491 metrů převýšení. Jelikož byl nedělní závod vypsán také pro Extraligu masters očekával jsem větší účast, což se ve finále potvrdilo.

Mirkem jsme vyjeli směr Česká Třebová v pátek odpoledne, a krátce před šestou večerní jsme se ubytovali v pronajaté zahradní chatce v Damníkově, kousek od Třebové. Pak jsme ještě vyzvedli na nádraží Irču, která se dopravila vlakem z Brna a hurá na večeři. Při návratu nás chytil pěkný slejvák, ale naštěstí trval jen krátce.

Po přespání v Damníkově jsme se v sobotu dopoledne přesunuli k Velké Čermné. Cestou jsme si projeli trať časovky, osm kilometrů takřka po rovině, mírné zatáčky a celkem slušný asfalt. Trať navíc bude v době závodu uzavřená. Krátce před desátou jsme byli na místě a podařilo se nám pěkně zaparkovat.

Zázemí časovky bylo v areálu Spolku dobrovolných hasičů Velká Čermná, kromě možnosti občerstvení a posezení pod stromy nebo ve stanu, bylo i dost místa pro parkování. Jediná kaňka na skvělé organizaci byl časový harmonogram závodu. Zaregistroval jsem se k závodu před desátou, ale na svůj start jsem čekal až do půl třetí odpoledne. Než jsme mohli po závodě odjet, bylo navečer. Vzhledem k tomu, že mě čekal v neděli ráno start závodu krátce po deváté dopoledne, to nebylo pro mě moc komfortní. Na ubytování jsme se dostali až večer a ráno bylo třeba vstávat brzo, aby se Mirek s Irčou dostali do depa na Kozlově, protože trať se po osmé ráno uzavírala.

Nicméně, časovku se mě podařilo zajet dobře. Sice jsem v pořadí naší kategorie obsadil sedmé místo, ale na svého soupeře z poháru Vaška Vodičku jsem ztratil jen sedm vteřin. Celkově mezi muži jsem zajel 31. čas. Do bodování SPAC jsem bral body za druhé místo. Naši kategorii vyhrál RADOVAN FOJT, druhé místo obsadil Karel PETERA a třetí byl David HORKÝ. Soupeřům velká gratulace!

V neděli nás čekalo náměstí v České Třebové, kde bylo vše připravené pro starty jednotlivých balíků a výjezd z města směrem na stoupání Kozlov. Musí se nechat, že co se týká zabezpečení trati, bylo to v Třebové na vysoké úrovni. Uzavřená trať, všude regulace. Pro nás sice komplikace, Irča s Mirkem museli nahoru na Kozlov už na osmou, ale závodilo se skvěle.

Jelikož s mistrovstvím SAC se svezlo i mistrovství Extraligy masters ČR i SR, sešla se nás na startovní čáře celkem početná skupina, tipoval bych tak 50-60 lidí. Startovali jsme jako třetí balík v 9:15. V průjezdu městem jsem byl opatrný, ale jak se najelo do stoupání, snažil jsem se propracovat k čelu závodu. Jednak jsem nechtěl riskovat, že se balík v prvním kopci nadělí a také jsem chtěl nahoře v depu ohodit oblečení, které jsem si musel vzít na cestu z Damníkova na start.

V prvním kopci se před skupinou větral Ivoš Odvárka, ale v druhé polovině prvního kola ho skupina pohltila. Druhé stoupání na Kozlov už se jelo zostra a čelo závodu se začalo redukovat, nicméně stihl jsem v depu chytit flašku s pitím.  Zatím jsem stále ještě stíhal a zbytek druhého kola jsem objel s čelní skupinou, i když ve stoupáních druhé poloviny kola jsem se už musel dost snažit.

V nájezdu do třetího stoupání jsem věděl, že se musím zmáčknout a pokusit se ve skupině udržet. Jenže to pro mě začalo být pekelně těžké a v druhé polovině kopce jsem vlál na konci skupiny. Když se na posledním kilometru na čele nastoupilo, skupina se začala trhat a já jsem přes veškerou snahu chytil odlepa. Ještě jsem doufal, že to dolepím na ploché části za vrcholem, ale chytal jsem ještě flašku s pitím, což mě ještě maličko zdrželo.

Bylo to sice pár desítek metrů, ale čelní skupina se rozdělila na dvě části a jeli pekelné tempo. Vlál jsem osamocený za druhou skupinou zbytek třetího kola, ale stále jsem je měl na dohled. V rovince před nájezdem do posledního stoupání na Kozlov jsem se ještě krátce ohlédl a zdálo se, že mám další závodníky pár set metrů za sebou.

Poslední kopec jsem se ze začátku snažil jet tempo, ale v závěru už mě hodně docházelo a tak mě pár set metrů před cílem doskočila trojice v čele s Frantou Landou. Takže jsem si ještě s nimi mohl zaspurtovat, i když jsem už byl hodně prošitý.

V naší kategorii jsem projel cílem na osmém místě. Náš závod vyhrál Vladimír ULIČNÝ, druhé místo obsadil Roman Kozubík a na třetím místě projel cílem Martin Slaník. Do SPAC jsem obdržel body za třetí místo. Soupeřům na bedně velká gratulace!

Přiznám se, že jsem neměl vůbec čas a sílu sledovat výkony našeho týmu Cyklokramo Suchdol nad Odrou, takže odkazuji na stránky našeho oddílu, kde to určitě Tomáš Dohnal rozebere. V neděli jsem pouze zaznamenal skvělé druhé místo celkově Petra Zatloukala. Nicméně bodově to byl pro náš tým velice úspěšný víkend a upevnili jsme si průběžné vedení v poháru.

Velké poděkování mému doprovodu. Mirkovi Miklášovi za dopravu, podporu na trati a fotky. Ireně Prokešové za organizaci ubytování, podporu na trati a morální oporu. Pro mě to bylo fyzicky dost vyčerpávající a po nedělním závodě jsem byl hodně unavený. Zřejmě jsem se na neděli moc nevyspal a sobotní časovku dostatečně nezregeneroval, proto jsem asi ve třetím kole přestal stíhat a i na záznamu z polaru je patrné, že poslední kolo jsem už jel bez intenzit.

Poslední poděkování posílám organizátorům z Cyklistického klubu Pardubice. Pěkné tratě, hlavně nedělní závod, organizace až na drobnosti šlapala skvěle (zádrhel s čipy na prezentaci závodu). Závodit na uzavřených tratích je pro nás amatéry vždy za odměnu, tohle normálně nemáme. Také chválím stravování, jak možnosti občerstvení, tak jídlo po závodě bylo fajn. Také zázemí sobotní časovky bylo super, jen bych se pro příště zamyslel nad časovým plánem. Startovní listina byla uzavřená už v pátek, nebyl důvod nás tam držet půl dne. Celkově však organizaci dávám velký palec nahoru a moc děkuji za pěkný zážitek.

Závěrem posílám blahopřání všem soupeřům, kterým se podařilo dostat na bednu a především letošním mistrům!